Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Blog

Ostatnio dodane wpisy

Trzy dni w Wiedniu – dzień 1 | Cafe Sacher, Belweder, Naschmarket, Palmenhaus

Wybierając się w czerwcu na przedłużony weekend do Wiednia miałyśmy cel główny – zobaczyć jak najwięcej dzieł Klimta oraz wystawę Wiedeń 1900. Przy okazji w naszych planach były ciasta w słynnych wiedeńskich kawiarniach oraz kilka ciekawych restauracji. Oto przykład jak można spędzić trzy dni w Wiedniu zwiedzając miasto, unikając tłumów, zajadając się w przepięknych miejscach. Logistyka Już Wam o tym pisałam – rok temu. Jeżeli wybieracie się do Wiednia tylko

Więcej

Domowe lody z herbatą Matcha

Wiecie już, że szaleję za smakiem zielonej herbaty Matcha. Uwielbiam ją pić z dodatkiem mleka roślinnego i bez dodatków, zajadam się słodyczami z Matchą i wszędzie wyszukuję lodów z zieloną herbatą. Dzisiaj mam dla Was domowe lody z herbatą Matcha – w 100% roślinne i bezglutenowe. I jak to zwykle u mnie bywa – proste w przygotowaniu i zdrowe. Matcha – zielona herbata Matchę produkuje się ze sproszkowanych, najlepszej jakości,

Więcej

Azjatycki makaron z warzywami i sosem czosnkowym

Najczęściej w mojej obiadowo-kolacyjnej kuchni goszczą azjatyckie smaki. Tajskie curry, orzechowe sosy do warzywnych rolek oraz makarony z przeróżnymi sosami. Dzisiaj mam dla Was azjatycki makaron z warzywami i sosem czosnkowym. Coś czuję, że i Wam posmakuje to szybkie, proste i niebanalne w smaku danie. Azjatyckie makarony Możecie wykorzystać w nim dowolny azjatycki makaron. Sprawdzą się: soba – japoński makaron gryczany ryżowy – nitki o różnych grubościach sojowy – który

Więcej

Singapur na krótki i długi weekend | poradnik i przewodnik

Każdego roku mamy do dyspozycji kilka „ustawowo” przedłużanych weekendów – majówki, czerwcówki, weekendy w sierpniu i listopadzie. Dodatkowo biorąc wolne 2-3 dni możecie sami przedłużyć sobie dowolny weekend i wyskoczyć na krótki urlop – niekoniecznie blisko. Dzisiaj podpowiem Wam jak zorganizować sobie weekend w Singapurze, bo jest to możliwe i do tego bardzo proste. Grunt to dobra organizacja To się może udać tylko w jednym przypadku – jeżeli polecicie do

Więcej

Tęczowe rolki z sosem orzechowym

Te tęczowe rolki z sosem orzechowym są świetną alternatywą do sałatek i surówek. Polecam od czasu do czasu zabawić się w zwijanie i maczanie warzywnych rolek w obłędnie smacznym sosie orzechowym, który pasuje do nich idealnie. Im więcej kolorów tym lepiej Nie musicie ograniczać ilości jedzonych codziennie roślin. Nie musicie liczyć zawartych w nich kalorii – no chyba, że macie ochotę na kolejne awokado lub drugą garść orzechów. Zawarty w

Więcej

Nocna owsianka z chia i cynamonem

Wiem, że polubiliście nocne owsianki. Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis. Oto nocna owsianka z chia i cynamonem podana z roślinnym mlekiem, orzechami i owocami. Płatki owsiane Warto je jadać ze względu na zawarty w nich błonnik i witaminy z grupy B. A także selen, magnez i witaminę E. To jakie płatki wybierzecie zależy od Waszych preferencji. Ja jadam wyłącznie płatki górskie. Zwykłe trzeba gotować przed spożyciem (a rzadko chce

Więcej

Wytrawne zbożowe śniadania – zebrane przepisy

Wiem – nie wszyscy z Was lubią słodkie śniadania. Właśnie dla tych z Was mam dzisiaj listę przepisów na wytrawne zbożowe śniadania – owsianki, jaglanki, placuszki (pancakes), naleśniki i gofry. Bierzcie, gotujcie, jedzcie i dajcie znaka na FB jak Was smakowało. Dodam od razu, że te przepisy świetnie sprawdzają się również w roli kolacji. Są wytrawne i z mnóstwem warzyw. Śmiało z nimi eksperymentujcie.. WYTRAWNE OWSIANKI Polecam Wam spróbować płatków

Więcej

Sałatka z makaronem jaglanym i orzechowym sosem

Dawno nie wrzucałam tutaj sałatek a przecież w sezonie letnim, kiedy upały zniechęcają do gotowania, jadam je kilka razy w tygodniu. Mam przeczucie, że ta lekka sałatka z makaronem jaglanym i orzechowym sosem i Wam przypadnie do gustu. Warzyw nigdy za dużo Warzywa niosą w sobie stosunkowo niewiele kalorii ale za to cenne składniki odżywcze w postaci minerałów i witamin. Ilości warzyw w posiłkach nie musicie limitować – im więcej

Więcej