Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Śniadanie na słodko gotowe w 5, 15 lub 30 minut

Należę do osób, które z samego rana potrzebują porządnego zastrzyku energii dlatego najczęściej wybieram śniadanie na słodko. W tym artykule znajdziecie zbiór pomysłów i przepisów na słodkie śniadanie, które przygotujecie w 5, 15 lub 30 minut. Bez nadmiernego wysiłku oraz z zaledwie kilku składników. Smacznego i na zdrowie.

Śniadanie na słodko w 5 minut

PŁATKI ZBOŻOWE

To mogą być płatki owsiane, jaglane, żytne, jęczmienne, gryczane. Byleby były płatkami błyskawicznymi lub górskimi bo takie możecie zalać wrzątkiem i zjeść już po kilku minutach.

Ja zwykle zalewam 3 łyżki płatków niewielką ilością wrzątku, odczekuję 1-2 minuty i dodaję do nich co co mam pod ręką:

  • ulubione owoce
  • pestki dyni
  • migdały
  • orzechy
  • mleko roślinne
  • kakao
  • cynamon
  • masło orzechowe
  • czasami miód

Miska takich płatków z dodatkami pozwala spokojnie, czyli bez głodu, przetrwać do kolejnego posiłku czyli drugiego śniadania.

.

PUDDING CHIA

OK – trzeba go nastawić dzień wcześniej – wieczorem. Ale samo nastawianie zajmuje kilka minut i możecie od razu zrobić sobie zapas na kolejne 2-3 dni. W ten sposób poranne przygotowanie śniadanie zajmie nie więcej niż 5 minut.

Do puddingu chia świetnie pasuje:

  • pulpa z mango – kupuję gotową w puszkach po około 800 ml i przelewam ją do słoika. Tak przetrzyma w lodówce ponad tydzień
  • banany
  • letnie owoce – jagody, maliny, borówki, porzeczki, brzoskwinie i nektarynki

Moim ulubionym smakiem jest pudding chia na mleku kokosowym.

.

śniadanie na słodko chia

pudding chia z pulpą z mango

.

ZIELONE KOKTAJLE

Nie ma nic szybszego i prostszego od zmiksowania śniadaniowego koktajlu. W tej zakładce znajdziecie całą masę przepisów na poranne miksowanie a ten artykuł poświęciłam wyłącznie koktajlom śniadaniowym. Bardziej energetycznym, pożywnymi oraz sycącym. Nie obawiajcie się dodawać do nich:

  • płatków zbożowych
  • masła orzechowego
  • bananów
  • awokado
  • a nawet zaparzonej wcześniej kawy

.

śniadanie na słodko koktajle

.

Śniadanie na słodko w 15 minut

PANCAKES czyli placuszki

Może samo przygotowanie ciasta nie zajmuje dużo czasu ale już smażenie owszem. Polecam składniki na ciasto miksować w blenderze kielichowym a potem placuszki smażyć na patelni z nieprzywierającą powłoką. Na blogu znajdziecie przepisy na placuszki:

.

śniadanie na słodko placuszki

 

.

KANAPKI

Czym są każdy wie ale nie każdy jada je na słodko. Polecam Wam spróbować bo kromka dobrego, żytniego pieczywa posmarowana masłem orzechowym i podana z owocami nie ma sobie równych. Często ratuję się też pieczywem chrupkim a nawet ryżowym, które zawsze mam w kuchennej szafce.

Do kanapek na słodko używajcie:

  • masła orzechowego
  • wegańskich twarożków
  • oczywiście dżemów i powideł
  • ale przede wszystkim świeżych owoców
  • pestek dyni i słonecznika
  • miodu

Tu znajdziecie więcej kanapkowych inspiracji.

.

śniadanie na słodko kanapki

.

Śniadanie na słodko w 30 minut

GOFRY

To zdecydowanie najdłuższa z proponowanych opcji. Czas zabiera nie samo przygotowanie ciasta ale późniejsze jego smażenie w gofrownicy. No ale cóż – warto się poświecić dla czegoś tak pysznego.

Najczęściej goszczą u mnie słodkie gofry bananowe w wersji bezglutenowej. Te wegańskie, również bezglutenowe gofry kakaowe robię rzadziej bo niestety są bardziej wymagające, jeżeli chodzi o czas smażenia.

A co podawać do gofrów?

  • pulpę z mango
  • miód
  • dżemy i powidła
  • świeże owoce

.

śniadanie na słodko gofry

moje ulubione gofry – bananowe

.

Podzielcie się proszę w komentarzach swoimi ulubionymi pomysłami na słodkie śniadanie.

  • muszę zrobić ten pudding chia 🙂 koniecznie!

  • Polecam umiar i urozmaicenie w diecie oraz uważne czytanie etykiet ze składem produktów spożywczych. Jedząc ryżowe pieczywo od czasu do czasu nic złego się nie stanie:)