Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Kanapkowe inspiracje – wytrawnie i na słodko

Kiedy już zupełnie brakuje mi czasu to właśnie kanapki (obok owsianki i zielonego koktajlu) są moją najszybszą opcją na śniadanie, 2-gie śniadanie, lunch, podwieczorek a nawet kolację. Co więcej, kanapki mogą być pełnowartościowym posiłkiem – ważne aby komponować je z różnych składników. A ponieważ jemy również oczami dobrze jak będą bardzo kolorowe. Oto kanapkowe inspiracje zebrane z moich kont na Facebooku i Instagramie.

Dlaczego warto jeść kanapki?

Pisałam Wam już o tym w tym oto artykule. Dobrej jakości chleb i świeże składniki mogą być nie tylko smacznym ale i zdrowym posiłkiem. Żeby były pełnowartościowym daniem powinny zawierać wszystkie makroskładniki oraz mnóstwo witamin i minerałów.

  • węglowodany złożone – znajdą się głównie w pełnoziarnistym chlebie. Kiedy mam ochotę na coś lżejszego wybieram chrupki ryżowe  – tu też szukam chrupek z ryżu pełnoziarnistego
  • białko – dostarczą go głównie jajka, pasty z ciecierzycy, fasoli czy bobu, masło orzechowe a także pieczywo zbożowe
  • tłuszcze – one będą obecne w jajkach, maśle orzechowym, również w pieczywie zbożowym czy oliwie/oleju, którymi skropicie pieczywo
  • witaminy i minerały – ich szukajcie w owocach, warzywach i ziołach, które podacie na kanapkach. Tych składników nie musicie sobie oszczędzać – im więcej ich będzie tym lepiej dla Waszego zdrowia.

Tu znajdziecie przepisy na:

.

Kanapkowe inspiracje – wytrawnie

Te wytrawne kanapki sprawdzą się w drugiej połowie dnia. Ja sama nie jadam już wtedy żadnych owoców ale nie stronię od chleba z hummusem, wegańskim twarożkiem i toną warzyw. W zimie uwielbiam kanapki z kiszonkami. Latem nie mogę powstrzymać się od jedzenia dużej ilości pomidorów, papryki i rzodkiewki.

.

kanapkowe inspiracje

hummus z suszonymi pomidorami + warzywa + pietruszka i koperek

kanapkowe inspiracje

wegański serek z wędzoną papryką

kanapkowe inspiracje

kiszone ogórki i kapusta, jajko sadzone, herbata Pu-erh

kanapkowe inspiracje awokado

dojrzałe awokado skropione cytryną i posypane pieprzem cayenne

kanapkowe inspiracje

sardynki w oleju, pieprz cayenne, świeży koperek

.

Kanapkowe inspiracje – na słodko

W ciągu dnia zjadam jeden słodki posiłek (do południa) – czyli owoce zmiksowane w zielonym koktajlu, owsiankę z orzechami i owocami albo kanapki z masłem orzechowym i plasterkami owoców. Nie ukrywam, czekam na te słodkości pełne witamin i minerałów a także energii w postaci cukrów – głównie fruktozy. Fruktoza nie jest zła jeżeli jest jedzona w całych owocach i w towarzystwie tłuszczów, białka i węglowodanów złożonych. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

.

kanapkowe inspiracje

masło orzechowe, granat, mandarynki

kanapkowe inspiracje

pieczywo ryżowe, masło orzechowe + owoce

kanapkowe inspiracje

masło orzechowe bez dodatków + owoce

.

Kanapkowe inspiracje – mix

Dla jeszcze większego urozmaicenia polecam przygotować kanapkowy miks i składniki słodkie oraz wytrawne. Takie połączenia nie mogą się znudzić.

.

kanapkowe inspiracje

hummus i masło orzechowe z goji

kanapkowe inspiracje

masło orzechowe, hummus z bobu, jajko sadzone

kanapkowe inspiracje

pieczywo pod papryką i rzodkiewką i jajkiem skropiłam olejem lnianym, borówki leżą na maśle orzechowym z nerkowcami

.

Macie swoje ulubione składniki w kanapkach? Podzielcie się wrażeniami w komentarzach.