Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Kawowy koktajl śniadaniowy

Śniadaniowe koktajle to obok owsianek i placków mój ulubiony sposób na pierwszy posiłek. Są bardzo proste w przygotowaniu i z użyciem odpowiednich składników mogą stanowić pełnowartościowy posiłek. Dzisiaj mam dla Was przepyszny kawowy koktajl śniadaniowy.

Ostatnio pijam koktajle śniadaniowe w 1-litrowym słoiku. Dzięki takiej ich wielkości jestem w stanie spokojnie dotrwać do obiadu. Przez tą całą “narodową kwarantannę” oraz aparat na zębach (tutaj o nim pisałam) ograniczyłam ilość posiłków jadanych dzienne z 5 do 3.

Skoro całe dnie siedzę w domu i praktycznie się nie ruszam (nawet treningi 3-4 razy w tygodniu nie mają większego znaczenia skoro na kanapie lub przy stole spędzam pozostałe godziny) to musiałam ciąć ilość kalorii żeby po ‘blokadzie’ nie wytoczyć się z domu jak wielka kulka.

Oto mój najnowszy sposób na energetyczne śniadanie.

.

Kawowy koktajl śniadaniowy – przepis na 1 dużą porcje

  • około 100 ml świeżo zaparzonej kawy – ja zaparzyłam cudownie orzechową, ekologiczną kawę PERU z Organic Coffee
  • 400 ml mleka roślinnego – ja użyłam ryżowego, które w tej roli sprawdza się doskonale. Zamiennie możecie użyć mleka sojowego, owsianego lub migdałowego
  • 1 banan – robi tu za słodzik oraz źródło potasu
  • jedno jabłko – zawiera cukry oraz cenny błonnik
  • 4 czubate łyżki płatków owsianych – górskich. Zwykłe i błyskawiczne nie nadają się do koktajli. Zwykłe płatki należy gotować przed spożyciem a błyskawiczne tworzą żel, którego nie lubię. Płatki owsiane to bogactwo błonnika oraz witamin i minerałów
  • 1 łyżka tahini – pasty z sezamu. W koktajlu jest dodatkiem tłuszczowym
  • czubata łyżka gorzkiego kakao – dla smaku ale też dla magnezu, potasu i kofeiny
  • szczypta chilli – opcjonalnie do podkręcenia smaku. Ja używam pieprzu cayenne

.

Kawowy koktajl śniadaniowy – przygotowanie

  1. Przygotowanie rozpocznijcie od zaparzenia kawy. Ja ziarna mielę na bieżąco i zaparzam we włoskiej kawiarce
  2. Do blendera kielichowego wlejcie zimne mleko roślinne i gorącą kawę
  3. Następnie wrzućcie banana oraz pokrojone w kawałki jabłko razem ze skórką
  4. Dodajcie pozostałe składniki
  5. Zmiksujcie wszystko na gładki, jednolity płyn

Delektujcie się tym pysznym i pożywnym śniadaniem.

kawowy koktajl śniadaniowy
Koktajl z pianką

Inne koktajle śniadaniowe i smoothies znajdziecie pod tym linkiem.

Dajcie znać na FB, które przepisy miksujecie najczęściej.