Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Mega smaczne i zdrowe 4 pomysły na śniadania, w których się zakochacie

Mogę je jeść cały czas, codziennie, zamiennie. Ostatnimi czasy te 4 pomysły na mega smaczne śniadania zawładnęły moim podniebieniem. Do tego są zdrowe – zawierają cenne składniki odżywcze i dodają energii tak potrzebnej z rana. Sami zobaczcie.

I pomyśleć, że kiedyś nie jadałam śniadań

Przez całe studia i jeszcze kilka lat po nich unikałam śniadań a pierwszy posiłek zjadałam w 3, czasami 4 godziny po wstaniu. Na czczo wypijałam tylko kawę. I miałam świetne wytłumaczenie tej sytuacji – rano nie mam czasu na jedzenie. W zasadzie to śniadania rozumiane jako posiłek jedzony po przebudzeniu się jadałam jedynie w weekendy.

Sytuacja zmieniła się jakieś 5-6 lat temu. Swoją „dorosłą” przygodę ze śniadaniami zaczęłam od miksowania zielonych koktajli – zabierałam je do samochodu i w drodze do pracy wypijałam. Od około 4 lat jadam już śniadania regularnie, każdego dnia. Bez względu na to, o której godzinie wstaję – śniadanie zjadam w ciągu pierwszej godziny.

I muszę Wam powiedzieć, że od kiedy tak robię czuję się lepiej a mój metabolizm przyspieszył jak szalony. Co mnie w sumie bardzo cieszy bo jeść lubię. A od kiedy posiłki jadam często, kilka razy dziennie, nie mam problemów z utrzymaniem wagi na jednym poziomie.

O tym co jeszcze wpływa na metabolizm przeczytacie w tym artykule.

.

Ale przejdźmy do moich śniadaniowych ulubieńców. Na ich przygotowanie poświęcicie nie więcej niż 10 minut.

.1. Mega smaczne śniadania – owsianka bogata w wapń i omega 3

W jednym artykule nazwałam ją jesienną owsianką i tak już zostało.  Do jej przygotowania potrzebujecie kilku głównych składników oraz wybrane, ulubione dodatki. Ja nastawiam na wieczór pudding z chia na mleku kokosowym (tu podaję przepis) i rano zalewam tylko wrzątkiem płatki owsiane z gorzkim kakao. Dolewam mleka roślinnego aby nieco schłodzić płatki i dorzucam ulubione dodatki:

  • miód gryczany
  • pestki dyni
  • sezam
  • owoce
  • i koniecznie łyżkę puddingu chia

Taka owsianka jest bogactwem minerałów, w tym cennego wapnia oraz kalorii potrzebnych z rana.

.

mega smaczne śniadania owsianka

.

.2. Mega smaczne śniadania – koktajle w misce

To nic innego jak zielone koktajle tylko o bardziej gęstej konsystencji i podane w misce.

Moimi jesiennymi ulubieńcami są koktajle z dodatkiem puree z dyni (prosty przepis znajdziecie tutaj).

A dodatkami do bazy, którymi posypiecie miskę, mogą być:

  • orzechy – źródło cennych kwasów omega 3
  • pestki dyni
  • sezam
  • gorzkie kakao
  • wiórki kokosowe
  • owoce

.

mega smaczne śniadania smoothies

.

.3. Mega smaczne śniadania – nocna owsianka (link)

Jadam ją teraz często i coś czuję, że pozostanie moim ulubieńcem aż do wiosny. Wystarczy ją zalać wieczorem i wstawić na noc do lodówki. Dzięki temu rano można dłużej pospać a przygotowanie śniadania zajmuje może 2 minuty.

W wersji na poniższych zdjęciach zalałam mlekiem roślinnym 0,5 litrowy słoik – miałam od razu gotowe I i II śniadanie:

  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżkę chia
  • 1 łyżeczkę kurkumy
  • szczyptę pieprzu cayenne
  • 1/2 jabłka – pokrojonego w kostkę
  • 2-3 łyżki mrożonych owoców leśnych

Rano dolewam do niej odrobinę wrzątku (żeby podgrzać całość) i dodaję orzechy.

.

mega smaczne śniadanie nocna owsianka

mega smaczne śniadanie nocna owsianka 2

.

.4. Mega smaczne śniadanie – owsianka z kurkumą (link)

Można ją przygotować na zimno (jak wyżej) lub zagotować i zjeść na ciepło. Nie ukrywam, że ta ostatnia,  z dodatkiem liści bazylii, będzie dobrą opcją dla tych, którzy nie przepadają za śniadaniami na zimno.

.

mega smaczne śniadanie kurkuma

mega smaczne śniadanie kurkuma2

.

A jakie są Wasze ulubione śniadania? Dajcie znać w komentarzach.