Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Makaron ryżowy z warzywami | danie z jednego garnka

Mam dla Was kolejny, błyskawiczny przepis na danie z jednego garnka (lub jednej patelni jeżeli tak jak ja to ją właśnie wybierzecie). Ten makaron ryżowy z warzywami jest ekspresowym sposobem na przygotowanie zdrowego posiłku i do tego nie generuje dużej ilości naczyń do zmywania. Same zalety.

Kilka porad na początek

  1. Do przygotowania “jednogarnkowców” wystarczy głęboki wok, duża patelnia lub garnek oraz pokrywka. Z jej udziałem danie gotuje się jeszcze szybciej a przecież o to nam tutaj chodzi – o jak najkrótsze stanie przy garach.
  2. W tym przepisie makaron ryżowy możecie zamienić na kukurydziany, gryczany, nawet na pszenny tylko w takiej sytuacji dolejcie do dania więcej wody – 1,5x więcej wody. Inne makarony chłoną jej sporo i zamiast ugotować wszystko równomiernie przypalicie suchy makaron do dna.
  3. Ponieważ całe danie gotuje się dokładnie tyle czasu ile potrzebuje makaron aby zmięknąć to bardzo ważne jest abyście wszystkie warzywa pokroili drobno .

.

Makaron ryżowy z warzywami – składniki na 2 porcje

  • 200 g makaronu ryżowego wstążki – waga dla suchego makaronu
  • 1 cebula
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1/4 główki brokuła
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 1 łyżka gęstego, słodkiego sosu sojowego [edit: lub rybnego]
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 3-4 szklanki wody [edit: ilość zależy od rodzaju makaronu ryżowego. Im nitki są grubsze tym więcej wody wchłoną. Jeżeli użyjecie cieniutkiego makaronu (typu nitki) to wlejcie 2 szklanki wody i jak będzie potrzeba kolejną)
  • szczypta czarnego pieprzu
  • 1 papryczka chilli lub szczypta płatów chilli – opcjonalnie

.

Makaron ryżowy z warzywami – przygotowanie

  1. Na patelnię wlejcie olej
  2. Następnie zacznijcie układać na niej:
    • pokrojoną w piórka cebulę
    • plasterki czosnku
    • malutkie kawałki brokuła
    • połówki pomidorków koktajlowych
    • papryczkę chilli
    • pieprz
    • oraz suchy makaron ryżowy
  3. W kolejnym kroku wlejcie na patelnię sos sojowy, sos rybny oraz wodę
  4. I dopiero teraz włącznie płytę – polecam rozgrzać patelnię na maksymalnej temperatura i dopiero jak wszystko zacznie się gotować zmniejszyć temperaturę oraz przykryć naczynie pokrywką

UWAGA

Makaron gotowany tym sposobem lubi się sklejać – trzeba go od czasu do czasu porozdzielać. Ja używam do tego drewnianej łopatki/ łyżki. Zaglądam też pod przykrywkę i przewracam warzywa mieszając je z coraz bardziej miękkim makaronem. Jeżeli widzę, że woda zbyt szybko odparowała dolewam do dania pół szklanki gorącej wody.

Tak jak wspomniałam na początku – cały proces przygotowania tego dania jest szybki. To około 10 minut duszenia/smażenia/ gotowania.

.

Makaron ryżowy z warzywami z jednego garnka

.

Jeżeli będziecie mieli pytania wskakujcie na moją stronę na Facebook’u.
.
.