Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Owsiano-bananowe placuszki z kurkumą i cynamonem

Oto moja kolejna propozycja na zdrowe śniadanie. Wyśmienite i błyskawiczne w przygotowaniu wegańskie placuszki z kurkumą,w których bazą są płatki owsiane a słodzikiem banany oraz miodowo-pomarańczowy sos. Koniecznie ich spróbujcie.

Jak kurkuma to obowiązkowo z chilli

Kurkuma zawiera kurkuminę o silnym działaniu przeciwzapalnym, antygrzybiczne, przeciwwirusowym, antyoksydacyjnym. Dla zwiększenia przyswajalności kurkuminy najlepiej jest ją spożywać w towarzystwie pieprzu oraz/lub ostrej papryki (link).

W tym przepisie kurkumę znajdziecie w cieście na placuszki a pikantną papryczkę w sosie pomarańczowym, którego ostrość świetnie się komponuje z charakternymi plackami.

Do przygotowania ciasta polecam wykorzystać blender kielichowy.

.

Placuszki z kurkumą – składniki na około 12 sztuk

  • 120g płatków owsianych – górskich lub błyskawicznych
  • 220 ml mleka roślinnego – bez dodatku cukru
  • 2 banany
  • 1 łyżeczka mielonej kurkumy
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki oleju rzepakowego rafinowanegoopcjonalnie. Bo bez oleju też się usmażą – raz o nim zapomniałam a placuszki wyszły doskonałe

.

Placuszki z kurkumą – wykonanie

  1. Jednego banana rozgniećcie widelcem w misce. Dobrze jak pozostawicie grudki zwane przeze mnie również bananowymi glutami
  2. W blenderze kielichowym zmiksujcie na gładką masę – mleko, drugiego banana, kurkumę, cynamon, olej rzepakowy oraz płatki owsiane
  3. Masę przelejcie do gniecionego banana i wymieszajcie ją łyżką. Dobrze jak będą w niej wyczuwalne wspomniane bananowe gluty
  4. Na suchej patelni smażcie placuszki uformowane łyżką – po 2-3 minuty na każdej ze stron

Możecie je też przygotować w formie gofrów – tu również nie smarujcie powierzchni grzewczej dodatkowym tłuszczem. Gofry smażcie nieco dłużej – nawet po 5-7 minut na porcję. Zależeć to będzie od temperatury gofrownicy.

.

Sos miodowo-pomarańczowy z chilli

W miseczce wymieszałam kilka składników:

  • 3 łyżki miodu – uwielbiam gryczany ale rodzaj miodu pozostawiam Waszemu wyborowi
  • 1-2 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy. Pozostały sok wypijcie do placuszków
  • szczyptę pieprzu cayenne – tu sprawdzi się każda inna suszona papryczka chilli

Polejcie tym słodko-pikantnym sosem placuszki z kurkumą i delektujcie się tym zdrowym śniadaniem.

.

placuszki z kurkumą z góry

.

Więcej przepisów z udziałem kurkumy znajdziecie pod tym linkiem

  • na owsiankę a kurkumą
  • żółtą kaszę gryczaną
  • rollsy z nori
  • wytrawne gofry z kurkumą

Smacznego i na zdrowie.