Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Szparagi z pomidorami i makaronem

Sezon na szparagi mamy w pełni jednak nie potrwa on długo. Spieszmy się zatem z najadaniem się tymi wyjątkowymi roślinami na zapas. Dzisiaj mam dla Was pomysł na szparagi z pomidorami i makaronem. Mój absolutny wiosenny ulubieniec i jak to zwykle u mnie bywa – prosty i bardzo szybki przepis.

Jedzcie szparagi – na zdrowie

Szparagi niosą w sobie niewiele kcal (18-20 kcal w 100g) ale całe mnóstwo cennych składników odżywczych.  M.in. potas, fosfor, magnez wapń, kwas foliowy, wit. C i E, asparaginę (wspomaga pracę nerek), glutation (oczyszcza wątrobę) i cenny błonnik.

Ale uwaga – szparagi zawierają puryny – nie są zatem polecane chorującym na dnę moczanową czy kamienie nerkowe.

Szparagi można:

Ja osobiście jestem wielką fanką zielonych szparagów. Białych unikam – kompletnie do mnie ich mdły smak nie przemawia. No ale o gustach się przecież nie dyskutuje (haha).

Przejdę zatem do mojego ulubionego w tym roku, wiosennego dania, którym zajadam się już od kilku dni. Tak – jak już mi coś posmakuje to potrafię to jeść aż do znudzenia/ zakończenia sezonu.

.

Szparagi z pomidorami – składniki na 1 porcję

  • zielone szparagi – ilość dowolna
  • kilka małych lub 1-2 duże pomidory
  • 1/2 cukinii
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • szczypta chilli (opcjonalnie)
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 1oo g makaronu – tym razem warzywa podałam z gryczanym makaronem soba
  • 1/2 szklanki wrzącej wody

Wśród składników nie ma soli – solniczki w swojej kuchni nie posiadam już od ponad 9 lat. W tej potrawie sól znajduje się w makaronie a sód mają w sobie również warzywa.

.

Szparagi z pomidorami – przygotowanie

  1. Makaron ugotujcie zgodnie z opisem na opakowaniu. W trakcie gotowania przygotujcie warzywa
  2. Szparagi opłuczcie (szczególnie ich czubki, w których może skrywać się piasek), odkrójcie dolną część (ok 1.5 do 2cm) a grube szparagi możecie jeszcze obrać obieraczką do warzyw
  3. Pozostałe warzywa umyjcie i pokrójcie
    1. czosnek i cukinie w cienkie plasterki
    2. małe pomidorki na pół a większe pomidory w plastry lub łódki
  4. Na patelnię wlejcie olej i od razu przełóżcie na niego szparagi, jak zaczną lekka skwierczeć wrzućcie czosnek, pomidory i cukinię.
  5. Jak tylko warzywa lekko się podsmażą podlejcie je wrzącą wodą – tak aby nie schły na patelni tylko jeszcze przez kilka minut się podusiły. Pomidorki i cukinia puszczą soki i tym sposobem będziecie mieli pyszny sos do makaronu.

Warzywom na patelni wystarczy 7 do maksymalnie 10 minut. Mają być lekko twarde, chrupiące.

Podając je z makaronem nie zapomnijcie o świeżo mielonym pieprzu i szczypcie chilli.

.

szparagi z pomidorami

.

Z makaronem ryżowym i świeżą sałatą rzymską też smakują wyśmienicie.

szparagi z pomidorami

.

 

Inne przepisy na zielone szparagi znajdziecie pod tym linkiem.

Smacznego i na zdrowie.