Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Piernikowe placuszki na śniadanie – bezglutenowe, wegańskie

Późna jesień a po niej zima zachęcają do korzystania w kuchni z rozgrzewających i bardzo aromatycznych przypraw. Przyprawa piernikowa jest moim remedium na niepogodę a pomarańcze choć trochę niwelują tęsknotę za słońcem. Postanowiłam wykorzystać je w przepisie na piernikowe placuszki, które są świetną propozycją na śniadanie o tej porze roku.

Słowo na początek

Przygotowanie tych piernikowych placuszków nie zajmie Wam więcej niż 30 minut – razem ze smażeniem.

Będziecie do tego potrzebować:

  • blendera kielichowego – do zmiksowania ciasta. Im ma mocniejszy silnik tym krócej Wam to zajmie. Masa ma wyjść gładka – bez widocznych dużych kawałków daktyli oraz ziarenek siemienia lnianego
  • tarki z dużymi oczkami – do starcia jabłek
  • patelni z nieprzywierającą powierzchnią – do smażenia placuszków
  • miski na ciasto
  • oraz łyżki do mieszania i nakładania placuszków

.

Piernikowe placuszki – składniki na około 12 sztuk

  • 150 g mąki – ja użyłam 1/2 mąki kukurydzianej eko i 1/2 mąki jaglanej
  • 300 ml mleka roślinnego – bez dodatku cukru
  • 3 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 1 duże lub 2 mniejsze jabłka
  • 1 łyżka siemienia lnianego w ziarenkach
  • 4 suszone daktyle – robią tu za słodzik
  • 1 łyżeczka przyprawy piernikowej – bez dodatku cukru oraz mąki

Do dekoracji i podkręcenia smaku:

  • pomarańcza pokrojona w plasterki
  • miód – moim ulubionym jest gryczany. A Waszym?

.

Piernikowe placuszki – przygotowanie

  1. Na początku zetrzyjcie sobie jabłka – na dużych oczkach. I przełóżcie je do miski
  2. W blenderze zmiksujcie mleko, olej, siemię i daktyle – na jednolitą masę
  3. Teraz wsypcie do niej mąkę i przyprawę piernikową – chwilę miksujcie aż składniki się połączą
  4. Przelejcie je do miski z tartym jabłkiem i dokładnie wymieszajcie wszystko łyżką
  5. Rozgrzejcie suchą patelnię na średniej temperaturze kuchenki. Nie wlewajcie na nią już żdanego tłuszczu. Jak będzie gotowa nakładajcie na nią ciasto formując łyżką okrągłe placuszki
  6. Smażcie je po około 2 minuty na każdej ze stron uważając, żeby się nie przypaliły.

I gotowe.

.

UWAGI na zakończenie

  1. Jeżeli nie macie mąki kukurydzianej i jaglanej możecie zastąpić je mąką pszenną, orkiszową, z ciecierzycy.
  2. Placuszki mogą być też przygotowane z jajkiem – w tym przypadku zastąpcie nim łyżkę siemienia lnianego .

.

Inne przepisy na śniadaniowe placuszki znajdziecie pod tym linkiem.

Smacznego i na zdrowie.

.

piernikowe placuszki

.

  • posmakujto!

    Pyszny pomysł na śniadnie 🙂