Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Jarmuż z makaronem – sałatka na lekki obiad

Szczególnie zimą pilnuję się z jedzeniem. O tej porze roku łatwo o “przygarnięcie” kilku zbędnych kilogramów. Sałatki z dużą ilością zielonego są sycące i bardzo pożywne. Koniecznie przetestujcie jarmuż z makaronem oraz surowymi warzywami. To świetna opcja na lekki obiad lub kolację.

Jarmuż z makaronem – składniki na 1 porcję

lub 2 małe porcje

  • 80 g makaronu z ciecierzycy (waga dla suchego produktu). Zamiennie sprawdzi się każdy krótki makaron penne, świderki, muszelki – pszenny, gryczany, kukurydziany, ryżowy
  • 3 duże liście jarmużu lub 2 garści rozdrobnionych liści
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • czerwona papryka – pod ręką miałam małe, słodkie papryczki
  • kilka rzodkiewek
  • sok wyciśnięty z 2 limonek. Zamiennie użyjcie sok z cytryny – w cytryna wystarczy
  • jeden ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • świeżo mielony czarny pieprz

.

Sałatka – przygotowanie

  1. Ugotujcie makaron zgodnie z opisem na opakowaniu. Uważajcie żeby go nie rozgotować. Do tej sałatki najlepszy będzie al dente czyli lekko twardy
  2. W czasie gotowania wody na makaron a następnie samego makaronu, dokładnie umyjcie i bardzo drobno poszatkujcie liście jarmużu. Twarde łodygi nie nadają się do jedzenia. Wyciskanie jarmużu z nadmiaru wody też pomaga mu zmięknąć
  3. Przygotujcie sos z rozgniecionego i drobno posiekanego czosnku wymieszanego z oliwą oraz sokiem z limonek
  4. W średniej wielkości misce dokładnie wymieszajcie siekany jarmuż z przygotowanym sosem. Jak jarmuż dobrze nim nasiąknie to jeszcze bardziej zmięknie
  5. Ugotowany makaron odcedźcie i przelejcie zimną wodą. W ten sposób się nie sklei
  6. Do głębokiego talerza lub mniejszej miski przełóżcie jarmuż, porcję makaronu oraz pokrojone pomidorki, rzodkiewki oraz paprykę

Nie zapomnijcie przed podaniem zmielić do miski/talerza odrobiny czarnego pieprzu. Smacznego i na zdrowie.

Jarmuż z makaronem

Inne pomysły na sałatki i surówki znajdziecie pod tym linkiem. Te z dużą ilością zielonego a także sałatki z roślinnym majonezem i ziemniakami na zimową rozpustę.

Dajcie znać na FB jak często jadacie jarmuż. Ja dodaję go zo sałatek, miksuję z nim zielone koktajle. To nasze polskie super food.