Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Kukurydziane placki słodzone gruszką | bez tłuszczu

Dzisiaj mam dla Was kolejny pomysł na śniadanie na słodko. Tym razem będą to błyskawiczne i bardzo proste w przygotowaniu kukurydziane placki bez tłuszczu. Będziecie do nich potrzebowali zaledwie 3 składniki. Sami zobaczcie jakie to proste.

Kukurydziane placki bez tłuszczu – składniki na około 11-12 sztuk

  • 150 g (około 7 czubatych łyżek) mąki kukurydzianej – koniecznie z upraw ekologicznych i nie GMO
  • 200 ml mleka (napoju) roślinnego – sprawdzi się owsiane i sojowe
  • 1 duża, dojrzała, słodka gruszka

.

Kukurydziane placki bez tłuszczu – przygotowanie

Zajmie Wam ono około 15 minut – razem ze smażeniem

Do przygotowania ciasta (jak zawsze) polecam wykorzystać blender kielichowy. Im ma mocniejszy silnik tym lepiej poradzi sobie z różnymi składnikami i szybciej je zmiksuje. Szklany kielich będzie bardziej eko i też zdrowszy od plastikowego. Jeżeli jeszcze nie ma macie blendera lub zastanawiacie się nad wymianą starego to zerknijcie na ten link. Taki model służy mi już od ponad 4 lat – codziennie.

Jak macie w czym to czas na miksowanie ciasta:

  1. Do blendera wlejcie mleko i wrzućcie kawałki gruszki. Nie musicie jej obierać – oderwijcie jedynie ogonek i wkrójcie całą gruszę – z pestkami też
  2. Po chwili – jak mleko z gruszką się połączą w jednolitą masę – przesypcie do nich mąkę i miksujcie kolejną minutę
  3. Ciasto powinno mieć jednolitą strukturę, gładką i lekko gęstą konsystencję – budyniu
  4. Teraz możecie rozgrzać patelnię – tu polecam użyć patelni z nieprzywierającą powierzchnią. Pamiętajcie – smażycie placuszki bez tłuszczu więc nie ma go ani w cieście ani na patelni.

U mnie, na płycie elektrycznej, sprawdziła się temperatura nr 6 w skali od 0 do 9. Placki smażą się błyskawicznie więc uważajcie żeby ich nie przypalić.

Placuszki (pancakes) podawajcie z:

  • miodem
  • rozgniecionymi malinami
  • dżemem lub konfiturami
  • i oczywiście sezonowymi owocami.

Nie zapomnijcie o dodatkach zawierających tłuszcze – orzechach, nasionach dyni czy słonecznika. Z posiłek, który nie zawiera tłuszczów nie wchłoniecie cennych witamin, które właśnie w tłuszczach się rozpuszczają a w owocach pełno jest witaminy A a w w niektórych nawet K.

.

Smacznego i na zdrowie.

.

Placki z gniecionymi malinami:

kukurydziane placki bez tłuszczu

 

Placki z miodem i migdałami

kukurydziane placki bez tłuszczu

.

Inne przepisy na śniadaniowe placuszki znajdziecie zerknijcie na ten link
.