Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Wegańskie racuchy – prosty przepis

Ten przepis na wegańskie racuchy jest tak prosty, że aż trudno w to uwierzyć. Racuchy wychodzą pulchne i chrupiące a do ich przygotowania wystarczą tylko cztery składniki. Koniecznie spróbujcie tego przepisu.

Wegańskie racuchy – składniki na 4 duże placki

Jeżeli lubicie mniejsze racuchy to z tych składników wyjdzie ich około 7-8 sztuk

  • 200 g prażonych jabłek – kupuję gotowe prażone jabłka pokrojone w kosteczkę
  • 100 ml mleka roślinnego – sprawdzi się sojowe i owsiane. Wybierajcie mleko roślinne, które nie ma wyraźnego smaku. Tu migdałowe i kokosowe nie będą pasować
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego. Na takim można smażyć
  • 100 g mąki – ja użyłam orkiszowej. Sprawdzi się biała pszenna, dobra będzie również pszenna gruboziarnista (graham)

Nie używam do tych racuchów dodatkowego słodzika. Cukier zawarty w prażonych jabłkach w zupełności wystarczy. No a poza tym lubię polać je syropem klonowym.

.

Wegańskie racuchy – przygotowanie

  1. Na początku połączcie mokre składniki. W misce wymieszajcie prażone jabłka z mlekiem roślinnym
  2. Dodajcie do nich olej rzepakowy i raz jeszcze wszystko wymieszajcie
  3. W kolejnym kroku dodajcie do mokrych składników suchy czyli mąkę
  4. Dodawajcie ją stopniowo, energicznie mieszając ciasto i uważając, aby nie powstawały większe grudki z mąki
  5. Ciasto na te wegańskie racuchy powinno wyjść bardzo gęste
  6. Suchą patelnię rozgrzejcie na średniej temperaturze – u mnie 5 w skali od 0 do 9
  7. Ciasto na racuchy nakładajcie na patelnię łyżką, uklepując je i formując grube placki. Nie muszą mieć idealnego kształtu
  8. Smażcie je po 4-5 minuty na każdej ze stron. Jak będą gotowe to z łatwością przełożycie je na drugą stronę. Uważajcie aby ich nie przypalić.

Te racuchy doskonale smakują z roślinnym jogurtem albo syropem klonowym. Często robię je na drugie śniadanie do pracy i zjadam na zimno.

.

wegańskie racuchy
wegan racuchy

.

Przepis jeszcze z czasów, kiedy jadałam nabiał, na “klasyczną” wersję racuchów, znajdziecie pod tym linkiem.

A jeżeli macie ochotę na inne placuszki (pancakes) to tu znajdziecie kilkanaście różnych przepisów.

Macie już swoich faworytów? Dajcie znaka na FB.

.