Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Placki z całych płatków owsianych z bananem

Dawno nie wrzucałam tutaj przepisu na śniadaniowe placki. Latem trzymam się z daleka od rozgrzanej patelni. Skoro jednak mamy już jesień to możecie spodziewać się ciepłych śniadań, aromatycznych zup i makaronów oraz obłędnie smacznych ciast. A dzisiaj mam dla Was placki z całych płatków owsianych słodzone bananem.

Potrzeba matką wynalazków

Zwyczajnie nie miałam w domu mąki – nawet grama a zachciało mi się wieczorem placków na śniadanie. Nastawiłam ‘nocną owsiankę’ czyt. namoczyłam na noc płatki górskie i z rana usmażyłam placki. Wyszły doskonałe.

Pancakes przygotowane z całych płatków owsianych to alternatywa do placków z mąki oraz placków z ciasta miksowanego w blenderze kielichowych – całą masę różnych przepisów znajdziecie pod tym linkiem.
.

Placki z całych płatków owsianych – składniki

Z podanych niżej proporcji wyszło mi 9 placków.

  • 120 g płatków owsianych – górskich (waga dla suchych płatków). Błyskawiczne oraz zwykłe płatki nie nadają się do tego przepisu. Pierwsze są zbyt glutowane a drugie zbyt twarde.
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • 4 łyżki mleka roślinnego – użyłam sojowego niesłodzonego
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego. Na takim można smażyć
  • zimna woda – ilość potrzebna do namoczenia płatków

Placki – przygotowanie

  1. Wieczorem zalejcie płatki zimną wodą w takiej ilości aby przykryła płatki. Do moczenia wykorzystajcie słoik albo pojemnik z pokrywką. Zalane wodą płatki na noc wsadźcie do lodówki
  2. Rano w misce rozgniećcie banana – widelec sprawdzi się idealnie
  3. Dokładnie wymieszajcie banana z płatkami owsianymi
  4. Dolejcie do nich mleko roślinne oraz olej rzepakowy i znowu dokładnie wszystko wymieszajcie
  5. Tak przygotowane ciasto smażcie na suchej patelni – po 2-3 minuty na każdej ze stron.

UWAGA – to ciasto szybko się smaży. Pilnujcie placuszków aby ich nie przypalić. Ja swoje smażyłam na temperaturze 5 w skali od 0 do 9.

Placki podawajcie z roślinnym jogurtem i ulubionymi owocami.

Smacznego i na zdrowie.

.

placki z całych płatków owsianych

.

Dajcie znaka na FB jakie placki śniadaniowe najczęściej goszczą na Waszych talerzach.

.

.