Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Śliwkowe placuszki na leniwe śniadanie | wegańskie

Pomysł na te śliwkowe placuszki podsunęła mi moja rodzona siostra, która z podobnej kombinacji składników robi gofry. Dzieciaki zajadają się nimi a w cieście przemyca jeszcze jarmuż. W moim przepisie jarmużu nie ma ale są śliwki – i sprawdzają się doskonale w wegańskich pancakes jako zamiennik jajek a w moim przypadku bananów, których akurat nie miałam w kuchni.  

W czym i na czym zrobić śliwkowe placuszki? 

Do zmiksowania ciasta polecam wykorzystać blender kielichowy

  • z mocnym silnikiem (taki poradzi sobie z rozdrabnianiem siemienia lnianego i innych twardych składników)
  • ze szklanym kielichem (w dłuższej perspektywie jest bardziej higieniczny od plastikowego, który po czasie zarysowuje się i nie wiadomo co w tych rysach siedzi).

Tu znajdziecie przykład takiego blendera – ten model miksuje moje koktajle, ciasta na placki i gofry już od ponad 4 lat.

.

Śliwkowe placuszki – składniki na 16 mniejszych sztuk

  • 100 g płatków owsianych – błyskawicznych albo górskich
  • 200 ml mleka (napoju) roślinnego – sprawdzi się sojowe lub owsiane
  • 1 łyżka siemienia lnianego – w ziarenkach
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 4 większe lub 5 mniejszych śliwek – świetnie sprawdzą się dojrzałe węgierki

Do składników nie dodaję cukru – śliwki mają go wystarczająco dużo w sobie. A poza tym lubię placki polać miodem i jeść z owocami.

.

Śliwkowe placuszki – przygotowanie

  1. W pierwszej kolejności zmiksujcie ze sobą: płatki, siemię lniane, mleko i olej. Do momentu, w którym zobaczycie, że ziarenka siemienia rozdrobniły się
  2. Dopiero wtedy wrzućcie do ciasta umyte i pozbawione pestek śliwki
  3. Teraz wystarczy już minuta-dwie i ciasto będzie gotowe
  4. Nakładajcie je łyżką na rozgrzaną, suchą patelnię – porcja oleju (2 łyżki) wlana do miksowanego ciasta wystarczy aby te placuszki (pancakes) się usmażyły

16 sztuk placuszków wyszło mi z nakładania porcji ciasta łyżką stołową – 1 łyżka na jeden placuszek.

Podawajcie je z:

  • miodem
  • ulubionymi owocami – najlepiej świeżymi, sezonowymi, lokalnymi
  • pokruszonymi orzechami

.

UWAGA

Te placuszki smażą się bardzo szybko więc nie ustawiajcie patelni na wysokiej temperaturze – u mnie wystarczyła 6-tka w skali od 0 do 9.

.

Smacznego i na zdrowie.

.

śliwkowe placuszki

śliwkowe placuszki

.

A po inne przepisy na placuszki śniadaniowe (pancakes) zaglądajcie tutaj.