Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Zdrowy deser – mus z awokado i banana

Banany nabrały cętek jak u lamparta a skórka awokado ugina się przy każdym dotknięciu? To odpowiedni moment na pyszny i zdrowy deser. Jest on wręcz idealny dla osób uprawiających sport – taki owocowy mus to szybka dawka energii, witamin i minerałów po treningu.

A jego przygotowanie to nic prostszego – wystarczy składniki zmiksować ręcznym blenderem na jednolitą masę i po kilku minutach zdrowy deser będzie gotowy. Tylko nie przesadzajcie z objadaniem się – wiem, że to może być trudne bo ten mus jest smaczny i do tego słodki a słodycze przecież lubimy. Jedna porcja może mieć jednak nawet 350 kcal – zależy to od wielkości owoców oraz stopnia ich dojrzałości.

 

Zdrowy deser z awokado – składniki na 1 porcję

  • 1 dojrzały banan (89 kcal w 100g)
  • 1/2 dojrzałego awokado (160 kcal w 100g)
  • 1 łyżeczka ciemnego kakao (15 kcal)
  • 1 łyżeczka suszonych jagód goji (18,5 kcal) lub 2 suszone kaktyle (około 90 kcal)

Ten bananowy mus z awokado to zdrowa alternatywa do gotowych, sklepowych deserów. Nie zawiera mleka ani glutenu więc jest świetną opcją dla osób unikających tych składników.

.

DZIAŁANIE PROZDROWOTNE

Banany są znacznym źródłem potasu, który odpowiada za obniżenie ciśnienia (mają go aż 358 mg w 100g, dla porównania pomidor ma go 237 mg) oraz witamin C, A, E, K, B.

Awokado to kolejne źródło potasu ale i kwasu oleinowego (obniża poziom cholesterolu we krwi), wit. C, E, A, kwasu foliowego i luteiny (dobrej na oczy).

Kakao to silny antyoksydant oraz bogate źródło witamin i minerałów (magnezu, wapnia, chromu, żelaza, manganu, cynku). Wspomaga koncentrację oraz poprawia krążenie krwi.

Jagody goji (używane w chińskiej medycynie od ponad 2500 lat) wykazują silne działanie aktyoksydacyjne, antynowotworowe a do tego wspomagają odporność.

Suszone daktyle – do dobrze źródło wapnia

 

zdrowy deser mus bananowy

.

UWAGA

Deseru tego nie powinny jeść osoby z cukrzycą (banan ma wysoki Indeks Glikemiczny – powyżej 70 – przez co szybko podnosi poziom glukozy we krwi).

Z dodawania goji do musu (bez jagód też smakuje dobrze) powinny zrezygnować osoby przyjmujące leki przeciwzakrzepowe oraz kobiety w ciąży oraz  karmiące piersią. Goji możecie zastąpić 2 suszonym daktylami.

Przez wysoką kaloryczność z deserem tym powinny ograniczać się osoby na diecie redukcyjnej.

 
.
.
.
.