Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Mango z kokosowym ryżem

Jeżeli posmakowała Wam tapioka z mango to tym bardziej spodoba Wam się mango z kokosowym ryżem. Zobaczcie jak prosto przygotować ten prosty deser. Ja zajadam się nim czasami na drugie śniadanie,

Ten deser w smaku przypomina słynny tajski przysmak “mango sticky rice“. W Bangkoku codziennie zajadałam się świeżym mango podanym z klejącym, kokosowym ryżem, polanym słodką kokosową śmietanką i posypanym orzeszkami. W domu z powodzeniem możecie przygotować wersję z pulpą z mango. Tylko czytajcie skład pulpy i wybierajcie taką, bez dodatku cukru. Samo mango ma w sobie wystarczająco dużo słodkiego.

Mango z kokosowym ryżem – składniki na 2 porcje

  • 100 g białego ryżu – miałam resztkę ryżu jaśminowego i ryżu do sushi. Taka nietypowa, ryżowa mieszanka też dobrze smakowała
  • 250 ml gęstej śmietanki kokosowej
  • około 50 ml wody jeżeli ryż za szybko wchłonie śmietankę kokosową i nie zdąży się ugotować
  • pulpa z mango – ilość według uznania. Ja kupuję tę pulpę – ma dobry skład
  • 1 łyżka orzeszków ziemnych (fistaszków) – niesolonych
  • 2 owoce marakui lub inne małe, kwaśne owoce np. czerwonej porzeczki w lecie

.

Przygotowanie

  1. Do garnka wsypcie odmierzoną ilość ryżu i zalejcie go kokosową śmietanką. O gotowaniu ryżu bez woreczków pisałam Wam tutaj
  2. Zagotujcie ryż na średniej temperaturze tak aby powoli wchłonął śmietankę. W razie potrzeby dolejcie wody
  3. Jak tylko ryż wchłonie całą śmietankę odstawcie go na bok, pod przykrywką, na około 10 minut. W tym czasie jeszcze bardziej zmięknie i stanie się klejący
  4. Dosyć już tego czekania. Możecie zacząć “składać” deser. W słoiczkach lub miseczkach przekładajcie warstwami ryż oraz pulpę z mango. Na wierzch połóżcie owoce miąższ marakui oraz siekane orzeszki ziemne.

Tak przygotowany deser wytrzyma w lodówce, w szczelnie zamkniętych słoiczkach lub pojemnikach, do 2 dni. Obawiam się jednak, że zjecie go wcześniej. Najlepiej smakuje jedzony jeszcze na ciepło, zaraz po przygotowaniu.

Mango z kokosowym ryżem

Inne przepisy na zdrowe desery bez nadmiaru cukru znajdziecie tutaj.