Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Placki jaglane z dżemem wiśniowym zamiast jajek

Placki smażę tylko w weekendy. Wtedy mam więcej czasu na przygotowanie śniadania a później na powolną degustację. W tygodniu jadam smoothies, zielone koktajle i owsianki. A skoro mamy weekend to wegańskie placki jaglane z dżemem wiśniowym zamiast jajek polecają się na pyszne śniadanie.

Kilka słów wstępu

Dobrze widzicie – w tym przepisie nie ma oleju. Powód jest prozaiczny – od czasu przeprowadzki i zmiany pracy (czyli od początku lipca) jeszcze nie zdążyłam kupić oleju rzepakowego (smażę tylko na rzepakowym rafinowanym).

Najpierw było za gorąco i nie miałam ochoty na smażenie. Potem wpadałam w wir nowej pracy i nie chciało mi się stać przy garach – robiłam szybkie sałatki skropione olejem lnianym, chodziłam do pobliskiego baru z azjatycką kuchnią (kiedyś Wam o nim napiszę) albo do bary mlecznego (nic ciekawego więc o nim nie napiszę).

Aż nastał weekend i zachciało mi się placków. A ponieważ mam już doświadczenia w smażeniu pancakes bez tłuszczu (tu znajdziecie przepis na cynamonowe placki) to spodziewałam się, że i te jaglane wyjdą dobre. Wyszły.

.

Placki jaglane z dżemem wiśniowym – składniki na około 12 sztuk

  • 150 g mąki jaglanej
  • 4 czubate łyżki (215 g) dżemu wiśniowego – nisko słodzonego
  • 150 ml mleka (napoju roślinnego) – ja użyłam sojowego ale sprawdzi się też owsiane lub migdałowe. Ryżowego lepiej nie używajcie – jest zbyt wodniste.

.

Placki jaglane – przygotowanie

Ciasta na te placki nie polecam robić w blenderze kielichowym. Lepiej jak w cieście zostaną kawałki owoców – w tym przypadku duże kawałki wiśni.

  1. Do miski przełóżcie odmierzoną ilość dżemu wiśniowego
  2. Wlejcie do niego mleko roślinne i dokładnie wymieszajcie te składniki – niech dżem się w mleku rozpuści.
  3. W kolejnym kroku stopniowo wsypujcie mąkę dokładnie mieszając ją z mlekiem i dżemem – tak aby nie powstały grudni.
  4. Jak ciasto będzie gotowe na średniej temperaturze rozgrzejcie patelnię – na sucho
  5. Nakładajcie na nią ciasto łyżką formując okrągłe placuszki (pancakes)
  6. Smażcie je po kilka minut na każdej stronie

UWAGA – te placki smażą się błyskawicznie. Uważajcie aby ich nie przypalić.

Podawajcie je z roślinnym jogurtem, owocami i orzechami. Te ostatnie będą tłuszczowym dodatkiem w Waszym posiłku.

placki jaglane z dżemem wiśniowym
placki jaglane z dżemem wiśniowym

.

.

.