Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Bananowe placki z kurkumą i chilli

Proste, szybkie, zdrowe – czyli klasyka w moim wydaniu. Dzisiaj mam dla Was przepis na bananowe placki z kurkumą i chilli. Papryczkę dosypcie jeżeli będziecie chcieli podkręcić swoje śniadanie. Pomińcie ją gdy obawiacie się porannego pożaru w ustach.

Dobry sprzęt to podstawa

Do przygotowania ciasta na te placuszki nie potrzebujecie wyrafinowanych narzędzi. Wystarczą:

  • misja i widelec do rozgniecenia bananów
  • miarka lub waga do odmierzania składników
  • patelnia z nieprzywierającą powierzchnia – do smażenia bez dodatkowego tłuszczu

Jeżeli macie dobry blender kielichowy to możecie w nim zmiksować wszystkie składniki i w takim przypadku przygotowanie ciasta zajmie Wam około 2 minuty. Ja niestety dobrego blendera nie mam bo poprzedni zepsuł się po 6 lata codziennego używania a na nowy poskąpiłam pieniędzy. Takim to sposobem w domu mam totalny badziew, który nie jest w stanie na gładko zmiksować banana z mlekiem sojowym. Niby porządna firma, porządne wykonanie (szklany kielich) ale wygląda na to, że zamawiając przegapiłam informację o mocy silnika. Ile razy tłumaczyłam Wam, że jak blender to minimum 1000W? A teraz sama w domu mam 750W. Masakra.
.

Bananowe placki z kurkumą – składniki na około 12 sztuk

  • 150 ml mleka (napoju) roślinnego – ja najczęściej używam niesłodzonego mleka sojowego. Możecie je zastąpić owsianym lub migdałowym. Ryżowego do placków nie polecam używać
  • 50 g mąki jaglanej
  • 50 g mąki kukurydzianej – akurat takie miałam na wykończeniu
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • szczypta pieprzu cayenne lub innej ostrej papryczki – opcjonalnie
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 1 duży lub 2 małe, bardzo dojrzałe banany

.

Bananowe placki z kurkumą – przygotowanie

Bez względu na to czy do przygotowania ciasta użyjecie blendera czy tylko miski i widelca postępujcie zgodnie z zasadą mokre do mokrego a suche do suchego.

  1. Rozgniećcie banany aż powstanie a’la mus. Możecie zostawić niewielkie grudki
  2. Do bananów dolejcie odmierzone mleko i olej rzepakowy – wszystko dokładnie wymieszajcie
  3. Teraz powoli wsypujcie do nich mąkę z kurkumą i chilli – dokładnie mieszając tak aby nie powstały grudki mąki – tych nie chcecie mieć w placuszkach
  4. Jak już poradzicie sobie z ciastem – przygotowanie jest proste i szybkie – to rozgrzejcie patelnię do średniej temperatury. Te placki smażą się szybko
  5. Nakładajcie porcje ciasta i smażcie je po kilka minut na każdej ze stron

Placuszki podawajcie z owocami, nasionami i innymi ulubionymi dodatkami. Ja zjadłam je z sojowym jogurtem posypanym orzechami laskowymi i mielonym makiem (tak to jest jak się machinalnie bierze towar z pułki nie czytając etykiety – przynosi się do domu mielony mak zamiast całego w ziarenkach).
.

Bananowe placki z kurkumą

Inne przepisy na placki śniadaniowe (pancakes) znajdziecie pod tym linkiem. Z inną mąką, innymi owocami, różnymi dodatkami i przyprawami.

Jestem ciekawa jakie placuszki najczęściej goszczą na Waszych stołach – dajcie znać na FB.

P.S.
I wyszło na to, że to jest post o nieudanych zakupach – marnym blenderze bo nie doczytałam o silniku i kiepskim maku bo nie doczytałam etykiety. Ale placki wyszły wyśmienite.

.

.

.