Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Kategorie Zdrowie

Zdrowe napoje energetyczne czyli co pić gdy brakuje siły?

Nieprzespana noc, ciężki poranek czy okresowy spadek formy – w takich sytuacjach chętniej sięgamy po napoje energetyczne i słodkie przekąski, które choć na chwilę pomogą nam odzyskać siły. No właśnie – na chwilę, bo ich krótkie działanie wywołane jest głównie dużą ilością cukru w składzie. Zobaczcie jakie są inne sposoby na zdrowe napoje energetyczne, po których energia wróci Wam na dłużej.

Dlaczego warto jeść glony?

Jestem przekonana, że większości z Was glony już jadła a cześć jada je regularnie. W sushi traficie są nori a w zielonych koktajlach popularnymi dodatkami stały się na spirulina oraz chlorella. Zobaczcie dlaczego warto jeść glony regularnie, do czego je dodawać oraz na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Sól (sód) nie jedno ma imię – przewodnik pod sodzie ukrytym w produktach spożywczych

Sól jako przyprawę każdy zna i zapewne nie wyobraża sobie bez niej życia czyt. jedzenia. Sól podkreśla smak potraw, jest naturalnym konserwantem, jest nam też potrzebna do prawidłowego funkcjonowania. Wszystko się zgadza do momentu, kiedy nie spożywamy jej w nadmiarze. A tak się niestety dzieje już nie tylko za sprawą soli kuchennej. Zobaczcie gdzie jeszcze czai się ukryty sód.

10 faktów na temat kurzego jajka

Czy zastanawialiście się od czego zależy kolor skorupki czy żółta? Jak poznać czy jajko jest świeże? Jaki jest jajka okres przydatności do spożycia? Oto wybrane ciekawostki o jajkach. 

Które warzywa jeść wczesną wiosną – polskie sezonowe, importowane czy nowalijki?

Kto z Was wiosną nie tęskni za młodą rzodkiewką i marchewką, pachnącym pomidorem, świeżym ogórkiem gruntowym czy szczypiorkiem? Po zimie nowalijki kuszą swoim zapachem i zapowiedzią lata. Ale czy warto je jeść? Może lepsze są nasze rodzime warzywa korzeniowe z jesiennych zbiorów? A jak na ich tle wypadają warzywa z importu dostępne cały rok? O tym przeczytacie poniżej.

Ryż kiełkujący, test nowego produktu oraz 4 pomysły na obiad lub kolację

Czym jest ryż kiełkujący? Co go różni od ziaren nie poddanych kiełkowaniu? Odpowiedź oraz cztery pomysły na zdrowe i szybkie dania z dodatkiem ryżu znajdziecie dalej.

Mit białka czyli prosta droga do kilku chorób cywilizacyjnych

Zastanawiam się skąd się wziął krążący, już nie tylko po siłowniach i halach sportowy, mit białka. Dlaczego aż tak dużą wagę przywiązujemy do tego składnika? Owszem, jest on nam niezbędny do życia, ale to samo dotyczy tłuszczów, węglowodanów, witamin, minerałów. Zamiast ciągle martwić się o niedobór białka powinniśmy skupić się bardziej na jego ograniczaniu w diecie. Zobaczcie dlaczego. 

Ukryty cukier: A jak acesulfam K, aspartam, sól aspartamu i acesulfamu

Czas na kolejny artykuł z serii Ukryty cukier. Tym razem zabieram się za analizę substancji ukrytych pod literką A. Acesulfam i aspartam wciąż są popularnymi słodzikami dodawanymi do żywności – głównie tej dietetycznej. Zobaczcie gdzie je znajdziecie i co może spowodować ich nadmierne spożycie.

O pasteryzacji, sokach i zielonych koktajlach | 5 przepisów

Polskie sklepy oferują dostęp do cytrusów przez cały rok. Jednak nie przez wszystkie miesiące te owoce są dla nas tak samo wartościowe. W naszym sezonie wiosenno-letnim, kiedy europejskie cytrusy dopiero rosną i dojrzewają, w miksowaniu zielonych koktajli możecie wspierać się pasteryzowanymi sokami z cytrusów. O tym czym jest i co daje pasteryzacja soków oraz o nowych przepisach na zielone koktajle czytajcie dalej.

Dlaczego nie liczę kalorii w kuchni oraz na blogu?

Wielu z Was zadaje mi pytania o wartość kaloryczną posiłków, które opisuję na blogu lub których zdjęcia wrzucam na Fejsbuka czy Instagrama. Zawsze odpowiadam jednoznacznie – ja nie liczę kalorii. I mam ku temu kilka ważnych powodów. Zobaczcie jakich.

  • 1 2 8