Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Orkiszowe placuszki na szybkie i zdrowe śniadanie

Oczywiście, że są szybsze opcje na poranny posiłek, np. zielone koktajle ale te orkiszowe placuszki będą idealnym pomysłem na weekendowe, leniwe śniadanie. Przygotujecie je z zaledwie 5 składników a wszelkie dodatki będą już tylko smacznym uzupełnieniem do placuszków. 

To do dzieła:

.

Orkiszowe placuszki – składniki na około 14-16 sztuk

  • 250 ml mleka roślinnego – sprawdzi się migdałowe, sojowe, owsiane
  • 150 g mąki orkiszowej – możecie zamienić ją na pszenną graham
  • 1 jajko
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

.

Orkiszowe placuszki – przygotowanie

Najszybciej ciasto na placuszki przygotujecie w blenderze kielichowym. Inną opcją będzie mikser ręczny albo duża miska i trzepaczka. Poniżej podaję Wam kolejność mieszania składników trzymając się zasady mokre z mokrymi a potem do nich suche. Sama do tego używam blendera – jest bardzo wygodny.

  1. W jednym naczyniu przygotujcie sobie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia
  2. Do blendera wlejcie mleko, olej i dodajcie do nich jajko – miksujcie je przez chwilę
  3. Następnie do masy wrzućcie mąkę z proszkiem do pieczenia – i miksujcie dalej około 1-2 minuty.
  4. Masa jest już gotowa – wyjdzie trochę mniej płynna niż naleśnikowa

Placuszki smażcie na bardzo dobrze rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką – już nie wlewajcie na nią dodatkowego oleju ani nie smarujcie jej żadnym innym tłuszczem.

Polecam nakładać ciasto na patelnię dużą łyżką – po 2 łyżki na 1 placuszek. Jak pokażą się bąbelki to przełóżcie placuszki na drugą stronę. Po kolorze poznacie czy już są gotowe – powinny być lekko brązowe.

.

Orkiszowe placuszki – z czym podawać?

Ponieważ placuszki same w sobie nie są słodkie (no chyba, że użyjecie do nich słodzonego mleka roślinnego) to na słodko możecie podawać je z:

  • miodem
  • pulpą z mango
  • masłem orzechowym
  • dżemem
  • powidłami
  • ale przede wszystkim świeżymi owocami – truskawkami, malinami, jagodami, borówkami, brzoskwiniami, śliwkami

Placuszki sprawdzą się także jako dodatek do wytrawnego śniadania. Tu potraktujcie je jako zamiennik pieczywa i podawajcie do jajecznicy lub jako chlebki do hummusu czy innych wegańskich past. Podpowiem Wam, że w tej roli lepsze będą bardziej przysmażone.

.

A pod tym linkiem znajdziecie więcej przepisów na śniadaniowe placuszki.

.

Smacznego i na zdrowie.

.

orkiszowe placuszki

orkiszowe placuszki ze słodkimi dodatkami

 

  • Brzmi szybko i smacznie! Wypróbuję 🙂