Little Hungry Lady

Blog o zdrowiu i zdrowym żywieniu oraz szybkim gotowaniu

Zielone placuszki z jarmużem – pomysł na błyskawiczne śniadanie

Zielone placuszki z jarmużem to kolejna, świetna opcja na błyskawiczne śniadanie, które przygotujecie w około 15 minut. Wystarczy wszystkie składniki zmiksować w blenderze kielichowym a następnie krótko smażyć na patelni.

Takie placuszki mogą być postawą Waszego śniadania, albo tak jak u mnie, dodatkiem do warzyw – zamiast pieczywa. Same w sobie są lekko pikantne ale warto podać do nich jeszcze bardziej wyraźne w smaku dodatki. Polecam orzechowy sos z chilli i czosnkiem, ćwikłę, chrzan, kiszonki.

Zamiast jarmużu możecie zmiksować liście szpinaku albo natkę pietruszki. Przy pietruszce smak zielonego będzie bardziej wyczuwalny dlatego lepiej dodać pół lub jedną szklankę natki a nie półtorej jak w przypadku szpinaku czy jarmużu. Te ostatnie są praktycznie niewyczuwalne ale nadają placuszkom ciekawy, zielony kolor.

Miksujcie, eksperymentujcie z dodatkami, bawcie się zielonym jedzeniem.

Smacznego i na zdrowie.

.

Zielone placuszki – składniki na 16-18 sztuk

  • 1 szklanka mleka roślinnego – bez cukru (tu znajdziecie przepisy na domowe mleko roślinne)
  • 1 jajko
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej gruboziarnistej
  • 1,5 szklanki liści jarmużu
  • 2 łyżki oleju rzepakowego – rafinowanego
  • 1 łyżeczka suszonych liści kolendry – możecie je zamienić na oregano lub bazylię
  • 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu – lub zamiennie 1/3 łyżeczki cayenne albo 1/2 łyżeczki pikantnej wędzonej papryki

.

Zielone placuszki – wykonanie

  1. Wszystkie składniki zmiksujcie w blenderze kielichowym na jednolitą, gładką masę
  2. Ciasto nakładajcie na patelnię łyżką formując małe placki
  3. Smażcie je na  dobrze rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką. Nie ma potrzeby dodawać do nich więcej tłuszczu niż 2 te łyżki oleju, które już zmiksowaliście
  4. Placuszki smażą się błyskawicznie więc uważajcie aby ich nie przypalić. Wystarczy po 1-2 minuty na każdej ze stron.

.

Z czym je podawać?

Z wyraźnymi w smaku dodatkami:

  • z sosem orzechowym – przepis znajdziecie tutaj. Do placuszków polecam zmniejszyć proporcje o połowę ale zostawić wodę, wtedy sos wyjdzie mniej gęsty
  • z ćwikłą
  • z chrzanem
  • kiszonkami
  • ze świeżymi warzywami – z nimi nie musicie się ograniczać. Im więcej świeżych warzyw zjecie tym lepiej dla Waszego zdrowia.

.

Więcej przepisów na placuszki (pancakes) znajdziecie pod tym linkiem.

.

zielone placuszki